Royal Academy of Music
https://www.ram.ac.uk/
Můj příběh a cesta s historickými flétnami ale byla velmi jiná a v posledních letech jsem měl neuvěřitelné štěstí na některé krásné příležitosti. Za prvé jsem si v rámci recitálu užil hru na slonovinovou flétnu Stanesby (1720) ze sbírky historických nástrojů na univerzitě v Yale ve Spojených státech. Pak jsem pro nahrávku sólových Fantazií od Telemanna dostal od britské královské rodiny svolení použít flétnu z porcelánu a zlata, která kdysi patřila anglickému králi Georgi III. V tomto krátkém filmu vysvětluji podrobnosti o této unikátní flétně:
https://www.facebook.com/royalcollectiontrust/videos/875840132575539/
Florilegium jsem založil s mým přítelem a kolegou Nealem Peres da Costa v roce 1991 v době, kdy na různých konzervatoří v Londýně promovalo docela dost hudebníků, z nichž nikdo neměl žádnou práci. Řadu let jsme spolu jako studenti provozovali komorní hudbu a rozhodli jsme se, že v okolí je dost výjimečných hráčů na to, abychom zformovali komorní orchestr, který jsme později zmenšili na komorní soubor 7 hráčů, včetně Rachel Podger na housle. Náš první koncert 13.července 1991 v Blackheath Concert Halls v Londýně byl velmi vzrušující. Zařadili jsme příliš mnoho skladeb a koncert trval skoro 3 hodiny, takže jsme se museli ještě docela hodně naučit ohledně tvorby programu, ale v tomto úvodním debutovém koncertě jsme chtěli sdílet všechny naše nejoblíbenější kusy. To už je dávno a od té doby jsme uskutečnili téměř 1700 koncertů, nahráli skoro 30 CD pro Channel Classics, z nichž mnohá vyhrála nějaké ocenění, a měl jsem to štěstí, že jsem mohl sdílet tyto koncerty s nejskvělejšími hudebníky a kolegy. http://www.florilegium.org.uk/
…zorganizovali jsme celý program bolivijské barokní hudby v londýnské Wigmore Hall. Mezi čtyřmi sólisty, kteří se přidali k Florilegiu pro toto představení duchovních i světských děl z bolivijských archivů, patřila i dáma Emma Kirkby. Po představení jsem se potkal s ředitelem holandského Prince Claus Fund, který se účastnil koncertu ve Wigmore Hall, a který měl velký zájem podpořit tuto iniciativu. Bylo ale třeba silnějšího bolivijského zastoupení v tomto projektu, takže jsme se bavili o možnosti nahradit v budoucích projektech anglické zpěváky čtyřmi bolivijskými sólisty. Jel jsem pak do Bolívie a pracoval se čtyřmi vybranými sólisty pro příští projekt. Ten se dále vyvíjel, v roce 2005 jsem založil Arakaendar Bolivia Choir, a pak v roce 2010 barokní orchestr Arakaendar Bolivia, vše s cílem prosazovat hudbu z archivů misijních kostelů, která byla držena v tajnosti po více jak dvě století po vypuzení jezuitů z misie v roce 1767. Už jsme s Channel Classics natočili 3 CD hudby z těchto archivů a sbor si získal pověst jednoho z nejvíce vzrušujících a působivých sborů v Latinské Americe.
http://www.florilegium.org.uk/bolivian-diary/